Balkónové paradajky

23.11.2009 10:24

 

Pestovanie paradajok na balkóne vrelo odporúčam.Dal som prednosť menším druhom takzvaným čerešňovým paradajkám. Zaberú menej miesta a toho na balkóne uznajme nie je moc.

Na začiatku máme dve možnosti.Buď si kúpime hotové sadenice,alebo si ich vypestujeme zo semienka . Ja som zvolil druhú možnosť. Začiatkom februára som zasadil semienka do malých kvetináčov. Asi za týždeň vyklíčili a keď trochu vyrástli,vybral som tie najsilnejšie a presadil do väčších kvetináčov. Kvetináče boli v byte za oknom. Začiatkom mája,podľa počasia ich posledný krát presadím a vyložím na balkón. Zeminu kupujem v špecializovanom záhradníctve. Predtým som si ju miešal sám, no viac sa mi osvedčil už namiešaný kupovaný substrát. Pri paradajkách treba dodržať jednu zásadu. Bočné výhonky je potrebné neustále vyštipovať. To je základ peknej úrody. Doporučujem tiež, ak rastlinky zakvitnú niekoľko krát denne nimi potriasť.Docielime tak lepšie opelenie kvetov. Samozrejme nezabudnúť pohnojiť,hlavne keď sa vytvárajú plody. Ja ešte pri poslednom presádzaní dám do pôdy granulované hnojivo. Ak plody začnú praskať,jeden z dôvodov môže byť,že paradajky majú veľa vody. Stačí menej polievať a problém by sa mal vyriešiť. Pri vyšších odrodách ich odporučujem priväzovať k opore.

Chuťovo sú paradajky vynikajúce a vôbec sa nedajú porovnávať s paradajkami,ktoré predávajú napríklad v hypermarketoch. Už len pre tento fakt sa oplatí pestovať paradajky na balkóne.

Výhoda paradajok pestovaných na balkóne a nielen ich je,že sú menej náchylné na rôzne choroby.

V neposlednom rade oceňujem aj fakt,že sú ihneď po ruke. Osvedčilo sa mi k paradajkám sadiť bylinky a to najmä bazalku.

 

Nežné kvety paradajky

 

Paradajkový semafor

 

Hruškovité paradajky

 

Dozrievajúce plody na balkónovej parapete

 

Súvisiace články: Pestovanie rastlín na balkóne

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií