Jahody z balkóna

20.11.2009 08:22

Jahody na balkóne pestujem už niekoľko rokov. Balkón je orientovaný na západ. Prvé jahody som si objednal zo zásielkového obchodu. Rastlinky mi prišli začiatkom jari a ihneď som ich zasadil. Jahody mali v ten rok aj úrodu, no len veľmi malú, niekoľko kusov. Oveľa väčšiu úrodu mali nasledujúci rok a najpočetnejšiu tretí rok.

Plody majú výbornú chuť aj dostatočnú veľkosť. Každý rok si z poplazov vypestujem nové rastliny. Keď na konci poplazu vyrastie dostatočne veľká rastlina, ponorím ju do malého kvetináča zo zeminou. Keď zakorení, odstrihnem ju od materskej rastliny a presadím do väčšieho kvetináča. Jahody prezimujú na balkóne. Pri veľkom mraze ich obalím novinovým papierom. Doteraz, až na malé výnimky, prezimovali bez problémov. Okrem granulovaného hnojiva, ktoré zamiešam do zemi, ich na začiatku jari pohnojím hnojivom rozpustným vo vode a potom ešte počas vytvárania plodov.

Na konci leta ich ešte hnojím hnojivom so zvýšeným obsahom draslíka. Polievam ich odstátou vodou z vodovodu. Počas vytvárania plodov každý deň, potom podľa potreby. Raz do roka, najčastejšie na jeseň ich presádzam do novej zeminy.

Jahody po tretej úrode likvidujem. Tieto rastliny menej rodia a začínajú byť náchylné na pleseň. Mladšie jahody nepostrekujem. Priebežne ich sledujem a ak sa mi nejaký list nepáči, tak ho odstrihnem. Neviem, či sú samoopelivé, no nepomáham im štetcom. Je pravdepodobné, že nejaký hmyz si k nim cestu nájde, aj keď bývam na 9. poschodí. Jahody mi robia radosť. Nedá sa opísať pocit, keď si môžem pri posedení na balkóne odtrhnúť čerstvú a krásne červenú jahodu.

Pár rastliniek som podaroval aj známym, ktorí chceli vedieť o akú odrodu ide. Priznám sa ,že na názov odrody si neviem spomenúť a tak som len zo srandy povedal ,že ide o odrodu BA-JA, čiže balkónové jahody. Tento názov sa celkom ujal.

Zaujímavá kompozícia môže vzniknúť keď ku jahodám vhodne pridáme pár balkónových kvetov.

 Makro kvetu jahody

 

 

 Plod jahody na balkóne

 

Ešte nedozretá jahoda

Kvety jahôd na balkónovom zábradlí

Tieto jahody som odfotil na balkóne  22.10.2012

 

Súvisiace články: Pestovanie rastlín na balkóne

 

 TOPlist

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií