Neuznaná reklamácia

05.07.2012 21:46

 

Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú, Asi takto by som charakterizoval situáciu  tesne pred kúpou nejakého výrobku. Ak sa potom výrobok pokazí a zákazník ho reklamuje  nasleduje nekonečný príbeh v ktorom podľa mňa ťahá za kratší koniec zákazník. Časy keď televízor, práčka, či auto vydržali aj niekoľko desiatok rokov sú dávno preč. Prečo je tomu tak ?  Ide jednoducho o biznis. Výrobcovia nemajú záujem aby výrobok vydržal nekonečne dlho. Potrebujú predávať a zarábať. To sa dá dosiahnuť tak, že sa skráti čas funkčnosti konkrétneho výrobku a zákazník je nútený si kúpiť nový. Samozrejme ako inak všetko je v súlade zo zákonom. Je mi jasné, že som neobjavil nič nové a táto bežná prax výrobcov sa volá plánované zastarávanie. Veľmi by ma zaujímalo po akú hranicu sa tento čas bude skracovať. Som toho názoru, že úmerne so skracovaním času funkčnosti by sa mala zlepšiť aj kvalita záručného, alebo pozáručného servisu. To, že nie vždy je tomu tak svedčia aj  moje osobné skúsenosti z minulého roku s reklamáciou istého výrobku.

Moja tohtoročná posledná reklamácia ma však vytočila natoľko, že som sa rozhodol o tom napísať. Som amatérsky fotograf a niekoľko rokov robím so svojim kompaktom reklamu firme Sony a to tak, že som vyhral  pár cien v súťažiach s fotkami urobenými touto značkou a vo svojich fotoalbumoch na internete pri fotkách uvádzam aj názov fotoaparátu. Ak zadám názov fotoaparátu do vyhľadávača tak google nájde aj moje fotky.  Keďže s kompaktom som bol spokojný rozhodol som sa prejsť do vyššej triedy a kúpil som si zrkadlovku tej istej značky. Nikdy sa nedá vylúčiť, že sa niečo pokazí , no až potom sa ukáže (ne)serióznosť predajcu, ale aj výrobcu. Nový fotoaparát mám štvrtý mesiac a už tretí krát je v reklamačnom riešení. Ak reklamačné konanie v mojom prípade trvá tri týždne a viac, nie je ťažké vyrátať ako dlho som ho používal, či lepšie povedané nemohol používať. Fotoaparát má vadu, ktorá spôsobuje to, že  fotky z neho sú nepoužiteľné  pre fľaky, ktoré  sa na nich sústavne objavujú. Predajca mi dve reklamácie neuznal, ale veľkodušne oznámil, že na fotoaparáte bol bezplatne vyčistený čip. Moja námietka, že ja som nechcel čistenie, ale zistiť a opraviť príčinu znečisťovania ostala nevypočutá. Keď aj  po dvoch čisteniach sa vada opakovala obrátil som sa na zástupcov firmy Sony na Slovensku. Bolo mi doporučené  dať fotoaparát do servisu, kde mi bude prevedené jeho bezplatné vyčistenie. Na moju otázku prečo by malo pomôcť tretie čistenie, keď dve nepomohli a dokedy sa to takto bude riešiť som odpoveď nedostal. Ba bolo mi naznačené, že za znečistenie môže častá výmena objektívov. Oznámil som im, že objektív mám len jeden a preto ho nemám dôvod meniť. Pre dokázanie svojej pravdy som navrhol po vyčistení fotoaparátu   zapečatiť objektív, aby sa dalo dokázať či bolo ním manipulované a vylúčiť, že závada je spôsobená nesprávnym, či nešetrným používaním.  Na môj údiv môj návrh bol zamietnutý. Neostalo mi teda nič iné, len výrobok opäť reklamovať cestou predajcu. Som v štádiu čakania na výsledok tretej reklamácie a zajtra budú tri týždne od jej podania.

Nechce sa mi však veriť, že autorizovaný servis firmy Sony vie tak akurát vyčistiť fotoaparát, konkrétne jeho čip, no zistenie príčiny tohto znečistenia je už nad jeho sily. Došiel som však k presvedčeniu, že zástupcovia firmy Sony na Slovensku sú tu podľa mňa úplne zbytočne a ich materská firma by mala porozmýšlať za čo berú platy.

Doplnené 16.7.2012: Predajca elektrodom NAY využil na reklamáciu celú zákonom stanovenú lehotu, ktorá je 30 dní. Podľa ich slov autorizovaný servis Sony AV pro Bratislava opäť vyhlásil, že výrobok je v poriadku. Napriek tomu mi predajca umožnil vymeniť reklamovaný tovar za iný. S výmenou som súhlasil. Žiaden výrobok firmy Sony si však už nikdy nekúpim, no nie pe nekvalitné výrobky, ale pre iný dôvod. Kúpou výrobkov Sony nebudem podporovať podľa mňa nekompetentných  zástupcov firmy Sony a ich autorizovaného servisu AV pro v Bratislave. 

Doplnené 30.10.2012: Medzitým som si kúpil fotoaparát značky Nikon,model D 3100. Používam ho už tretí mesiac. Jeden týždeň som na ňom menil objektívy denne dva až tri razy a fotky sú stále čisté. To sa však nedá povedať o výrobku Sony, kde som objektív nemenil vôbec a na fotkách boli škvrny aj po servisných zásahoch. Takže kde je pravda páni zástupcovia Sony?

TOPlist 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií

Kontakt