Orchidea v byte

13.03.2013 17:46

Skoro všetci to poznáme. Kúpime si, alebo dostaneme do daru nejaký rozkvitnutý kvet v kvetináči, ktorý po čase odkvitne a nie a nie opäť zakvitnúť. Tiež som mal takýto problém s orchideou. Krásne kvitla niekoľko mesiacov, no po odkvitnutí už nezakvitla, ba čo viac začala chradnúť. Bolo načase to začať riešiť, ak som nechcel o túto prekrásnu rastlinu prísť. Zohnal som si nejakú literatúru o pestovaní orchideí, potrápil som internetový vyhľadávač a záchrana orchideje sa mohla začať. Takže tu sú moje skúsenosti, ktoré dúfam niekomu pomôžu. Prvý krok, ktorý som urobil bolo presadenie rastliny. Použil som špeciálny substrát pre orchideje, ktorý dostať kúpiť skoro v každom záhradníctve. Dostanete tam kúpiť aj kvetináče, ktoré musia byť priesvitné, pretože korene tejto rastliny potrebujú svetlo. Takto pripravená  orchidea sa môže vyložiť na balkón, ak to počasie dovoľuje, nie je to však podmienka. Stačí ju dať za okno na parapetu, tak aby mala dosť svetla, no nie priveľa. Za nejakú dobu, ak ju budete pravidelne rosiť a polievať, by sa mali objaviť kvetné púčiky. Silné priame popoludňajšie slnko však môže spôsobiť viac škody ako úžitku.  V odbornej literatúre sa píše, že ju treba rosiť každý deň. Moje skúsenosti sú také, že stačí aj každý tretí. Polievam ju raz do týždňa. Vodu nalejem do misky v ktorej je kvetináč. Orchidea si sama zoberie  koľko potrebuje a zvyšok vylejem. Najlepšie je používať dažďovú vodu, ale ako náhrada dobre funguje aj destilovaná, ktorá sa mne osvedčila. Vodu z vodovodu vôbec neodporúčam používať na polievanie a rosenie orchidejí. Netreba zabudnúť dodať rastline nejakú výživu napríklad v podobe tekutého hnojiva. Ja som použil tyčinkové a orchidea mi kvitne už štvrtý mesiac a stále pribúdajú nové púčiky. Po odkvitnutí celý postup zopakujem. Jediná zmena bude použitie väčšieho kvetináča. Na záver ešte jedna rada. V bytoch s ústredným kúrením je v zime potrebné orchideji a nielen jej nájsť také miesto, aby nebola priamo nad radiátorom.

Orchidea v priesvitnom kvetináči

 

Detail orchideje

 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií