Zemiaky v kvetináči

25.07.2017 09:48

Tohtoročné januárové mrazy mi urobili nejaké škody na balkónových rastlinách, ktoré som už niekoľko rokov s úspechom nechával na balkóne celý rok. Aj tie čo prežili začali rásť neskôr ako inokedy. Tak sa stalo, že som mal na balkóne nejaké voľné miesto. Pri čistení zemiakov na obed ma napadlo, čo tak nejaké zemiaky zasadiť do kvetináča a vyskúšať, či to vôbec bude fungovať. Zo zemiakov som odrezal len končeky, kde boli už naklíčené klíčky. Zasadil som tri, každý zvlášť. Keď sa po čase objavili listy zasadil som ich už spolu do veľkého kvetináča. Zem som dal asi do polovice a zemiaky celkom zasypal. Listy sa opäť predrali na svetlo a vtedy som ich zasypal zeminou až po vrch kvetináča. Neskôr narástli do obdivuhodnej výšky asi 1,70 metra. Za necelé dva mesiace od zasadenia rozkvitli. Sám som bol prekvapený aké pekné a hlavne voňavé kvety zemiaky majú. V tom čase sa už začal môj boj s voškami, ktoré sa začali v čoraz väčšom množstve objavovať na listoch. Nechcel som konzumovať striekanú zeleninu a tak to bol boj bez chémie v ktorom som ťahal za kratší koniec. Keďže sa vošky začali zaujímať aj o susedné rastliny, bol som donútený zasiahnuť radikálnejšie. Listy zemiakov, kde bolo najviac vošiek som odstrihol. Na 80-ty deň od zasadenia som bol nútený zlikvidovať asi polovicu listov, pretože na nich pribudli aj nejaké malé farebné húseničky. Neviem, či takýmto zásahom novo tvoriace sa zemiaky neprestali rásť, ale dúfam, že nie. Nechal som ich takto až kým listy nezačali žltnúť. No a potom prišiel deň D. Na 95-ty deň od zasadenia som stopky zemiakov odstrihol a zeminu z kvetináča som s veľkým očakávaním vyklopil. Už na prvý pohľad bolo vidno, že nejaká úroda tam je. Nakoniec ich bolo na dva obedy. Takže pokus sa z môjho pohľadu vydaril aj keď si myslím, že keby nebolo škodcov rastlina by mohla rásť dlhšie a v konečnom dôsledku by úrody bolo viac.

Nech sa páči, pozrite si foto dokument môjho pestovateľského pokusu vypestovať zemiaky v kvetináči:

Foto: Vladimír Hano

Súvisiace články: Pestovanie rastlín na balkóne

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií