Kto, alebo čo je hrozbou pre Slovensko?

04.02.2014 19:23

 

Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS) na čele s Mariánom Kotlebom v najnovších prieskumoch výrazne láme rekordy a pohybuje sa niekde okolo päť percentnej hranici, čím by sa teoreticky, ak to takto bude pokračovať, mohla v budúcnosti ocitnúť v parlamente. Ja tvrdím, že ak by Kotleba teraz kandidoval za prezidenta, nebol by bez šancí. Po úspechu Kotlebu v Banskobystrickom kraji tak strana, ktorá je označovaná za radikálnu, naberá na sile. Naši politici, ale aj denníky riešia problém, či je Marián Kotleba rastúcou hrozbou pre Slovensko.  Fakt je taký, že Kotlebov úspech sa nezrodil zo dňa na deň. Malo to nejakú podľa mňa logickú  postupnosť, ktorá spočívala v prvom rade v nezáujme politikov o starosti obyčajných ľudí. Som toho názoru, že tento stav spôsobili politici a mali by ho aj sami riešiť. Nemenovaný advokát napísal, že ho desia preferencie tejto strany.

Mňa  skôr desia fakty ako miešanie sa cirkvi do politiky a štátneho školstva, či nevysvetlená kauza Bezák. Posledný pastiersky list Konferencie biskupov Slovenska už bol len vrchol ľadovca, nehovoriac o (ne)odluke cirkvi od štátu a podozrivom tichu okolo tejto témy.
Minister Dušan Čaplovič po kritike cirkvi a konzervatívnych poslancov z hnutia OĽaNO rozhodol o stopnutí inak riadne schváleného šlabikára a jeho prepísaní. Zaujala ma informácia, že 35 percent detí sa u nás v roku 2012 narodilo mimo manželstva. Cirkev musí mať z toho strašnú traumu... Faktom je, že každé tretie dieťa žije v podstate v nemanželskom prostredí, teda je to pre nich samozrejmosť, no v škole sa najnovšie o tom baviť nesmú. Dobré pokrytectvo zo strany ministerstva a samozrejme aj cirkvi.
Podľa mnohých by cirkev nemala zasahovať do učebníc a do práce učiteľov, školstva a do politiky suverénneho sekulárneho štátu.
Konferencia biskupov by podľa mňa skôr mala osvetliť kauzu Bezák a nemiešať sa do štátnych škôl.
O situácii na Slovensku veľa napovedá zverejnenie posledného pastierskeho listu Konferencie biskupov Slovenska. Predseda parlamentu napríklad ostro voči nemu protestoval slovami:  Pastiersky list KBS ma ľudsky urazil, nie som žiadny nositeľ smrti. Zašlo to dokonca tak ďaleko, že riaditeľ a spoluzakladateľ kreatívnej agentúry Respect APP Róbert Slovák podal na biskupov Slovenska trestné oznámenie. Podľa jeho slov nadobudol dojem, že biskupi Slovenska hanobia časť obyvateľstva za to, že nezdieľa ich názor na život, že nie sú veriaci, prípadne veria niečomu inému. Bude zaujímavé sledovať ako sa s tým popasuje naša polícia, či súdy. Podľa mňa toto trestné oznámenie veľkú šancu nemá, aj keď jeho argumentácia mi je blízka. Ramená tejto chobotnice totiž siahajú skoro všade a pravdepodobne s úspechom zasiahli aj pri iných kauzách cirkvi. O tom, že cirkev nemá momentálne záujem vyslať nejaký pozitívny signál svedčí aj fakt, že Katolícke noviny odmietli zverejniť poďakovanie pre Róberta Bezáka.  Na záver si neodpustím pár rečníckych otázok: Ako je to teda s tou rastúcou hrozbou pre Slovensko? Je ňou naozaj len Marián Kotleba? A je ňou vôbec Marián Kotleba?
 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií