Prečo niektoré kvety nekvitnú ?

21.07.2010 18:16

Keďže niektorí ľudia nemajú inú možnosť, pestujú rastliny v izbe ,alebo na balkóne. Nadšencov, ktorí sa venujú tejto ušľachtilej záľube pribúda. Táto činnosť dokáže odbúravať stres, ktorý máme v práci, alebo v bežnom živote. Aspoň u mňa to takto funguje.
Škoda, že niektorí na túto záľubu po čase zanevrú a to z dôvodu, že nimi zasadené rastliny nechcú kvitnúť. Aj ja som mal podobný problém s niektorými rastlinami, ktoré nie a nie zakvitnúť. O ktoré rastliny ide ?
V prvom rade ide o Cliviu (Clivia miniata). Podľa odbornej literatúry pochádza z južnej Afriky a ako črepníková rastlina je údajne známa už 150 rokov. Ja ju pestujem viac ako 10 rokov a nikdy mi nezakvitla aj keď som sa riadil podľa odborných rád, okrem jednej. Jedna veľmi dôležitá podmienka pri tejto rastline je dopriať jej obdobie vegetačného pokoja. Jedná sa o zimné obdobie , kde túto rastlinu zalievame veľmi málo a prezimovať by mala v nevykurovanej miestnosti. Ja bývam v bytovke a túto podmienku v podstate nemôžem dodržať. Neostávalo mi nič iné, len postupne skúšať rôzne miesta až sa mi to nakoniec podarilo a Clivia mi prekrásne zakvitla. Na budúci rok uvidím, či sa jedná len o náhodu, alebo mi zakvitne opäť. Hľadanie toho správneho miesta bolo sťažené podmienkou nájsť rastline aj vyhovujúce svetelné podmienky. Podľa mojich skúseností Clivia obľubuje veľa svetla, ale nie priame a hlavne silné slnko.
 Tento spôsob hľadania správneho miesta som úspešne použil aj pri iných rastlinách. Jeden kaktus mi zakvitol až po 15 rokoch a teraz už kvitne pravidelne. Daňou za jeho kvitnutie je, že je na mieste kde moc nevynikne. A to je práve to, na čo okrem prihnojovania nesmieme pri pestovaní rastlín zabúdať. Niektoré rastliny budú kvitnúť len vtedy, ak ich umiestnime tam, kde to vyhovuje im a nie nám. Za naše pochopenie, trpezlivosť a starostlivosť o nich nám však urobia radosť v podobe krásnych kvetov.

Prosím pozrite si fotografie rastlín,ktoré mi zakvitli až po nejakom čase. Presnejšie až keď som ich umiestnil na miesto, kde to vyhovuje im a nie mne.

Clivia miniata

 

Hoya carnosa

 

Zornica (Hippeastrum)

 

Kaktus

 

Senpolia fialková

 

Ďakujem za pozornosť a želám veľa pestovateľských úspechov.

Súvisiace články:Pestovanie rastlín na balkóne

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií