Kupónová privatizácia

20.07.2011 10:44

 

Veľmi ma zaujal článok Kupóny pomohli urobiť majetkový prevrat. Dnešná mladá gnerácia už nevie o čom to vtedy bolo. Po novembri 89 ľudia s úžasom počúvali reči politikov o tom, ako kupónová privatizácia napraví krivdy komunistov a občania budú vlastníci toho ,čo spoločne budovali. Tej rozprávke som chvíľu veril aj ja. Mnoho ľudí vytriezvelo, keď na podniky, kde mali akcie začali byť vypisované konkurzy a po nejakej dobe boli vymazané z obchodného registra. Veľmi by ma zaujímalo, koľko percent podnikov takto dopadlo. Určite to nebude malé číslo. Sám som takto vlastnil akcie asi tucet podnikov, ktoré už dnes neexistujú, alebo aj existujú, no prešli na inú právnu formu . Nejaké bezcenné akcie mi ešte ostali a minulý rok som sa ich zbavil, aby som nemusel platiť za vedenie účtu. Samozrejme určitá skupina ľudí na kupónovej privatizácii a nielen tej profitovala a zbohatla. Títo ľudia buď boli sami na správnom mieste ,alebo mali tie zaručené informácie od známych na správnom mieste, kde dať kupóny. Veľa ľudí nevie prísť na meno niektorým investičným fondom, ktoré postupne začali vznikať a podľa mňa len pridali polienko do ohňa všeobecnej neistoty a chaosu v kupónovej privatizácii. Nič im nebránilo v tom, aby s majetkom kupónových akcionárov narábali ako s vlastným a otvorili si tak legálne cestu na tunelovanie fondov.Ja som toho názoru, že vo všeobecnosti kupónová privatizácia, či už prvá ,alebo aj druhá (tu aspoň nejaké peniaze občania dostali] bol jeden veľký a dobre premyslený podvod na občanoch. Určite to so spravodlivosťou nemalo nič spoločné.

Súvisiace čánky: zivot.lesk.cas.sk/clanok/7839/dlznici-kuponova-privatizacia-po-rokoch-opat-strasi-slovakov.html

tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/poriadny-podraz-za-akciu-z-kuponky-treba-zaplatit-332.html

PS: Niektoré odkazy už nefungujú, aj takto sa dajú zametať stopy.

Fakty: Registrácia občanov do prvej vlny kupónovej privatizácie začala 1. novembra 1991 a ukončila sa v marci 1992. Samotná kupónová privatizácia začala 14. mája 1992 a prebiehala do Vianoc 1992. Pán Ivan Mikloš bol v rokoch 1991 - 1992 minister privatizácie SR a bol za ňu z titulu funkcie plne zodpovedný. Najväčšia vina Ivana Mikloša podľa mňa je, že aj napriek nepripraveným zákonom, ktoré umožňovali to čo sa potom dialo (tunelovanie podnikov,podvodné fondy a pod) sa v jeho režii kupónka spustila. Zodpovedný politik by do toho nešiel, alebo by trval na zmene zákonov, ibaže by to vtedy niekomu vyhovovalo... Nemôžem predsa niečo spustiť a potom sa vyhovárať, že na to už nemám dosah. Zo strany Ivana Mikloša to bol jemne povedané hazard s touto spoločnosťou a začiatok oligarchie! Taktiež argumentácia niektorých, že každý kto rozmýšľal a svoje body investoval priamo a pritom ich rozdelil do viacerých podnikov na tom neprerobil je smiešna. Svoju prácu v socializme si občania oprávnene cenili na oveľa viac.

TOPlist 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií