Nekalé praktiky Microsoftu?

13.12.2013 08:39

 

Mám doma  dva notebooky, 5 ročný s procesorom Intel celeron 530 a 3 ročný s Intel atomom N450. Na oboch mám nainštalovaný operačný systém Windows XP. Som si vedomý , že výkonom oba patria  niekde  pod priemer, no obidva mi na moju prácu(surfovanie,emaily,úprava fotiek a nejaké písanie blogov) bohato stačili. Zámerne píšem stačili, pretože pre pár mesiacmi sa odrazu začali chovať veľmi podozrivo a to pri sťahovaní oficiálnych automatických aktualizácii od Microsoftu.. Ako sa to preukazuje? Procesor je vyťažený na sto percent a vyhľadávanie trvá niekedy doslova hodiny. Počítače sú úplne stuhnuté a nedá sa na nich nič  robiť. Po stiahnutí a nainštalovaní aktualizácií je potom opäť všetko ok. Upozorňujem , že predtým som dlhé roky aj pri sťahovaní aktualizácií mohol s počítačom pracovať, takže chyba notebookov to s veľkou pravdepodobnosťou nie je. Mám na to jediné vysvetlenie a utvrdzujú ma v ňom aj diskusie na túto tému napríklad na zive.cz a podobne, kde diskutujúci uvádzajú zhodné záhadné  problémy hlavne pri slabších a starších pc s operačným systémom Windows xp. Všetci sa zhodujú v podozrení, že má v tom prsty  Microsoft, ktorý si už dávnejšie dal za cieľ skresať podiely xp-ečka na trhu a podľa mňa doslovne na xp poľuje. No, že na dosiahnutie svojho cieľa použije takéto praktiky by ma ani vo sne nenapadlo. Je veľmi podozrivé , že zrazu majú rovnaké problémy viacerí majitelia počítačov a to pri rovnakej činnosti Windows automatic updates. Mám preto podozrenie, že Microsoft chce aj takýmto spôsobom dosiahnuť zníženie podielu  operačného systému Windows xp na trhu. Veď ak niekomu  mrzne počítač práve vtedy, keď ho najviac potrebuje tak sa určite nájdu majitelia, ktorí sa naserú a kúpia si nový samozrejme s OS Windows 8, lebo iný sa už do notebookov, či  PC ani nedáva. Možno sa ešte niekde výnimočne  nájde W7.  A o to Microsoftu ide.
Mimochodom Windows XP je stále druhý na trhu s veľkým náskokom. Logické by bolo rušiť výrobky, ktoré sú na posledných miestach a o ktoré zákazníci majú malý záujem.
Každý mesiac už roky sa opravujú vo Windows závažné chyby. Pre mňa to znamená , že Windows celkovo je sústavne zraniteľný. Jeden deň ho opravia a na druhý sa už nájde nejaká slabina, na ktorú pošlú opravu až o mesiac. Pokiaľ by ich Microsoft posielal priebežne malo by to nejakú logiku.  Z tohto pohľadu je pre mňa ukončenie podpory Windows XP v apríli 2014  z hľadiska ochrany zanedbateľné.
Argumenty za ukončenie XP sú hlavne tie, že OS je zastaraný. V poriadku, ale na prácu, ktorú som  vymenoval na začiatku článku bohato stačí a ešte aj pár rokov bohato stačiť bude. Zaujímavá je informácia, že o predlženie podpory XP už Microsoft požiadala Čína.
Prečo teda Microsoft používa jemne povedané čudné praktiky voči svojim zákazníkom, ktorí si za svoj tovar zaplatili vrátane podpory? Keď už nechce podporovať xp-ečko, nemal by to aspoň ich majiteľom sťažovať!  Možno je to celkom inak a Microsoftu krivdím. Každopádne je to veľmi podozrivé a budem rád ak mi niekto moje podozrenie vyvráti a  problém odborne vysvetlí.

Súvisiaci článok: Goodbye Windows XP? 

 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií