O zlodejoch fotiek

08.09.2011 07:23

Podľa zákona si z internetových stránok môžeme stiahnuť nejakú fotku,ale len pre svoju vlastnú potrebu. Ak by som ju chcel niekde uverejniť, je na to potrebný súhlas autora. V niektorých prípadoch súhlas nie je potrebný a to najmä vtedy ak pri fotke je uvedené meno autora,alebo odkaz, na stránku, odkiaľ bola fotka stiahnutá. Problém nastane ak niekto stiahne nejakú fotku z autorovo webu,či fotoalbumu a dá ju na nejakú stránku a z tejto stránky je ďalej sťahovaná na ďalšie iné stránky. Vtedy sa je ťažko dopátrať k autorovi fotky. Sám amatérsky fotím a mám dosť skúseností z kradnutím mojich fotiek. Už som o tomto probléme napísal jeden článok s názvom Zlodeji fotiek. Nedávno som objavil ďalšie moje fotky uverejnené na troch internetových stránkach. Upozornil som zodpovedných pracovníkov týchto stránok, že fotky sú moje a nikomu som nedal súhlas na ich uverejnenie. V dvoch prípadoch sa sa k tomu zodpovední postavili veľmi seriózne a problém vyriešili v jednom prípade vymazaním fotky a v druhom uvedením mena autora pri fotkách. V obidvoch prípadoch ochotne komunikovali a mailom mi oznámili ako problém vyriešili.
Tretia stránka blog.cz na to šla z opačného konca. Najskôr boli fotky zo stránky ich blogera lemba.blog.cz. vymazané a potom mi poslali mail, kde mi bolo oznámené,že moju sťažnosť zamietajú,pretože na mnou uvedenej stránke sa zmienené fotky nenachádzajú. Fakt geniálne riešenie, ako z človeka urobiť blbca. Som toho názoru,že zodpovední zo stránky blog.cz sa zachovali minimálne neprofesionálne a vrcholne neseriózne. Je mi jasné ,že nemôžu ustrážiť obsah, aký na túto stránku dávajú autori rôznych blogov. Na druhej strane túto stránku spravujú a teda nesú nejakú zodpovednosť, ak sa na ich stránke nachádzajú kradnuté fotky a boli na to upozornení, mali by sa podľa toho aj správať.
Stačila odpoveď, že ďakujeme za upozornenie, fotky sú už vymazané. Nestalo sa tak a ja som si na túto internetovú stránku urobil urobil svoj názor a určite ju nikomu nebudem odporúčať.  Nuž čo, takto to vo svete chodí. Niekde sú ľudia na svojom mieste a niekde poniektorí na svoju funkciu ešte nedorástli. 

TOPlist 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií