Kamčatská čučoriedka na balkóne

02.06.2015 12:25

Po neúspechu pri pestovaní obyčajnej čučoriedky na balkóne som začal pestovať Kamčatskú čučoriedku (Lonicera kamtschatica). Táto čučoriedka, ktorú pestovatelia poznajú aj pod názvom zemolez kamčatský nepotrebuje kyslú rašelinu, je odolná voči škodcom a znesie veľký mráz aj v kvete. Podľa odbornej literatúry v dreve vydrží mrazy až do - 45 °C a v kvete -7 °C, údajne bez poškodenia. Ja túto rastlinu pestujem celoročne na balkóne už tretí rok a druhú zimu. Tú poslednú u nás poklesli na niekoľko dní teploty až na -17 °C a zemolez to v pohode prežil. Začína kvitnúť koncom marca, alebo začiatkom apríla. Je cudzoopelivý a pre lepšie opelenie a hlavne úrodu odporúča sa pestovať viac rastlín, no nie rovnaké odrody. Ja mám na balkóne tri tieto bobuľoviny a najväčšiu úrodu vzhľadom na ich vek očakávam až na budúci rok. Chuť plodov je sladko-kyslá a sú bohaté na cenné látky. Obsahujú najmä vitamím C a draslík. Dôležitá je informácia, že tieto plody obsahujú antisklerotické a protirakovinové látky. Liečivé účinky májú aj kvety z ktorých je vhodný čaj na zápal hrdla a pri prechladnutí. Podľa mňa si táto rastlina zaslúži aby bola pestovaná vo väčšom množstve, ako doteraz. Predpoklady na to má.

Aj keď zemolez patrí k druhom málo náročných na živiny už pri sadení som do pôdy zapravil NPK hnojivo a jednorázovo ich ešte prihnojujem na jar a na jeseň. V prvých rokoch pestovania rez nie je potrebný, no keďže ja ich pestujem na malom balkóne, na jeseň som ich trochu rezom upravil. Zatiaľ som s touto rastlinou spokojný a dúfam, že mi do budúcna prinesie veľa radosti.

 

Nech sa páči, pozrite si fotografie môjho zemolezu kamčatského pestovaného na balkóne.

 

Autor fotografií: Vladimír Hano

Súvisiace články: Pestovanie rastlín na balkóne.

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií