November 89

18.11.2009 12:08

Tento článok píšem zámerne až dnes.Včera som s pozornosťou sledoval správy v televízii,či v rádiu.Priznám sa,niekedy sa mi na hlave až vlasy ježili. Chvíľami som mal dojem ,že každý spomína na niečo celkom iné.Svedčí o tom aj fakt,že koalícia a opozícia oslavovala a spomínala osobitne.Svoj názor na november 89 som už vyjadril tu :hano.blog.sme.sk

Takže už len pár postrehov. Často sa zabúda na radových členov strany,ktorí už pred novembrom 89 dosť intenzívne poukazovali na zlú situáciu v spoločnosti.Pravda je taká,že mocní ich vtedy nebrali vážne. Radoví členovia strany,najmä robotníci,podľa mňa prispeli k stabilizácii a upevneniu demokracie a to spôsobom ako volili v prvých slobodných voľbách po nežnej revolúcii. Zoberme si ,že KSČ mala vtedy vyše milióna členov.

Včera som zo záujmom počúval záznam z novembra 89. Jeden z čelných predstaviteľov VPN ,tam hovoril,že robotníci patria k nim a nikomu sa ich nepodarí rozdeliť a poštvať proti sebe.Bolo to veľmi dojímavé.

Dnes mám pocit,ako keby robotníci už nikoho nezaujímali,ba naopak zaznamenal som pár nevhodných poznámok na ich adresu zo strany našej inteligencie napríklad aj v súvislosti s tým,že volili stranu smer.

Na záver pár postrehov k súčasnej demokracii.Pred časom som prispieval článkami do regionálnych novín.Uverejnili mi v podstate všetko ,až do doby,keď som kritizoval ,že v kostole bola zriadená volebná miestnosť. Od tej chvíle som sa ocitol na čiernej listine. Podobné skúsenosti mám aj s bývalým rádiom Twist.

Došiel som k názoru,že demokraciu síce máme,ale nie pre každého a nie na každú tému. Super je ,že máme internet. Smutné ,že nie každý má k nemu prístup.

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií