Pomník padlým

23.05.2010 08:27

Po vypuknutí SNP bolo vo Svite vyzbrojovacie stredisko dobrovolníkov. Zaciatkom septembra 1944 viedli povstalci o mesto Svit tuhé boje s fašistickými nemeckými jednotkami, útociacimi za podpory tankov a letectva. Svit bol oslobodený 28. 1. 1945.

Tohto roku si občania mesta Svit pripomenuli 65 výročie oslobodenie mesta počas 2. svetovej vojny. V meste padlým hrdinom postavili pomník. Nedávno som išiel náhodou okolo a tak som sa tam na chvíľu zastavil, aby som v tichosti vzdal hold bojovníkom, ktorí položili život za našu slobodu. Chcel som si prečítať ich mená ,ktoré sú tam uvedené, no bol som sklamaný. Niektoré sa vôbec nedali prečítať. Je to škoda, pretože títo hrdinovia si to nezaslúžia. Neviem koľko finančných prostriedkov dáva mesto do údržby pomníka, no myslím, že oprava mien by až toľko nestála. Hlavne by sme preukázali úctu ľuďom, ktorí si to naozaj zaslúžia.

Celkový pohľad na pomník

Detail pomníku 1

Detail pomníku 2
 

Doplnenie článku 28.8.2013: Nedávno som išiel okolo a mená sú už čitatelné.

TOPlist