Slušne neslušne

18.03.2018 13:08

Tieto dni hlavne na námestiach sa nesú v duchu za slušné Slovensko. Nie vždy sa však podľa tohto hesla všetci aj správajú. Konkrétne časť občanov, ktorí sa považujú za slušných, neznesie iný názor, ako je ten ich. Na internetových diskusiách vidíme hrubé urážky ľudí, ktorí majú iný názor ako tzv. slušní občania. Sám mám s tým osobné skúsenosti. Keď som na internete vyjadril svoj názor, ktorý bol odlišný od protestujúcich na námestiach, tak v lepšom prípade som bol označený za ficoovcu, či ficovoliča a v horšom nadávkami, ktoré slušný človek nepoužíva. Akým spôsobom sa správajú vo verejnom internetovom priestore ľudia, ktorí sa oháňajú slušnosťou píše aj tento článok.To vo mne vyvoláva podozrenie, či heslo za slušné Slovensko nie je len marketingový ťah. 

Nedá mi nedotknúť sa okrajovo témy korupcia. Bez nadsázky sa dá povedať, že tá ide z dola a na Slovensku je bežnou súčasťou života. Len pár príkladov. Ideme na operáciu? Pre istotu dáme obálku. Chceme niečo rýchlejšie vybaviť na úrade? Dáme úplatok. Takto by sa dalo pokračovať do nekonečna. Potom sa divíme, že politici robia to isté a samozrejme vo veľkom. 

Znepokojuje ma aj zneužívanie tragickej udalosti niektorými politikmi. Spomeniem len jeden príklad. Predseda novej strany NAJ, ktorá chce robiť poriadky, sa nerozpakuje zneužívať tragickú udalosť na propagáciu svojej strany. Viď foto.

Pokiaľ sa jedná o predčasné voľby, sú pochybnosti či ich chce väčšina občanov. Keď už, tak podľa mňa najspravodlivejšie a právne najčistejšie riešenie ohľadom predčasných volieb by bolo referendum o nich. Na námestiach nie je viac ako 3 % protestujúcich. Takýto počet predsa nemôže rozhodovať o tom, či budú predčasné voľby. Áno aj občania, ktorí ostali doma chcú tieto voľby, ale určite zďaleka nie všetci. Niekde som čítal argumentáciu za predčasné voľby, že 63% občanov nedôveruje tejto koaličnej vláde. To ale automaticky neznamená, že všetci sú za predčasné voľby! Registrujem mnoho názorov, že ak by prevzala moc terajšia opozícia, bol by to krok z blata do kaluže. Ako to teda spravodlivo vyriešiť? 

Proti predčasným voľbám sa vyjadril napríklad aj známy politológ Ján Baránek a protesty už považuje za spolitizované. Spisovateľ Gustáv Murín podal dokonca trestné oznámenie na organizátorov protestov. Taktiež pre niekoho možno menej známy hudobník Ľubo Belák má zlú skúsenosť, keď vyjadril svoj názor na pána prezidenta. Toto všetko naznačuje, že sú aj iné názory s ktorými nemusíme súhlasiť, ale mali by sme ich rešpektovať, nie napádať a urážať. V slušnej spoločnosti je to tak.Takže postavme sa za slušné Slovensko, ale slušne a korektne. Tiež zo strany organizátorov protestov bolo prinajmenšom kontroverzné  rozhodnutie neumožniť vystúpiť s prejavom prezidentovi združenia politických väzňov. Ak máme dopredu určených rečníkov, tak o čom to je?

Pred pár dňami som pozeral televízne noviny na STV 1 a bol som nemilo prekvapený. Nadobudol som dojem, že informácie boli podané účelovo jednostranne  v prospech protestujúcich. Nie je náhodou STV verejno právna televízia platená daňovými poplatníkmi?  A nemala by mať vyvážené spravodajstvá? Podal som sťažnosť a dočkal som sa urážok! 

Dusná atmosféra, ktorá na Slovensku teraz panuje vo mne evokuje otázku. Ak niekto nechodí na protesty a nesúhlasí s predčasnými voľbami, tak nemôže byť slušným človekom?

POZOR:  Tento článok som dal aj na vybrali.sme.  Článok je rafinovane CENZÚROVANÝ!!! Ostal síce na stránke, ale je blokovaný, aby nemal šancu aj napriek dostatočným hlasom sa dostať medzi najlepšie novinky. Komu už môže vadiť slušnosť a pravda?

Súvisiaci článok: Chce to kľud

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií