Fuksia

27.03.2010 22:45

Fuchsie (ľudovo fuksie) vytvárajú bohaté kvetenstvo počas celého vegetačného obdobia. Sú to rastliny do koča aj do voza. Ich pôvodným domovom podľa literatúry je Chile a Argentína. Údajne  páter Charles Plumier pri cestách po Južnej Amerike objavil fuksie v roku 1695 v Santa Domingu. Táto kvetina spolu s ďalšími druhmi fuksií, ktoré boli neskôr privezené z Južnej a Strednej Ameriky, sa stala základom pre šľachtenie týchto krásnych rastlín. Toľko zdroj z internetu.

Dnešné fuksie majú nádherné kvety rôznych farieb. Ja na balkóne už niekoľko rokov pestujem jeden druh a to Fuchsiu  Swingtime.

V odbornej literatúre sa píše, že fuksia je kvet do tieňa a len v niektorých sa spomína polotieň. Moje skúsenosti sú také, že aspoň druh ktorý pestujem ja, potrebuje denne niekoľko hodín ranné, alebo večerné slnko. Keď som fuksiu pestoval len v tieni, prestala kvitnúť. Pravdou je, že neznáša silné poludňajšie slnko. Niekde sa píše, že ju treba pravidelne rosiť. Ja to nerobím, no aj tak mi krásne kvitne až do prvých mrazov, kedy ju potom z balkóna dám preč. Tiež som o fuksii čítal, že znesie aj mráz do –5 °C. Možno pôvodné druhy áno, no pri terajších fuksiách, aj vzhľadom na moje skúsenosti, by som to neodporúčal riskovať. Prezimovať by mala v miestnosti, kde je niekoľko stupňov nad nulou. Polievať je potrebné s mierou, len tak ,aby nevyschla.

V lete v čase kvitnutia však spotrebuje veľa vody. V bytovke kde je ústredné kúrenie je problém prezimovať tieto kvety z dôvodu suchého vzduchu a vysokej teploty v izbách. Ja to riešim tak, že fuksiu dám na okno v najchladnejšej miestnosti. Na jar jej potom zrežem konáriky asi o jednu tretinu a niekedy aj viac, presadím ju do čerstvej zeminy a začnem viac polievať. Na balkón ju dám, až keď pominú mrazy. Už sa mi stalo ,že ju napadli molice (biele mušky).

V špecializovaných obchodoch však dostať proti nim prípravky, ktoré veľmi účinne zaberú. Ani vypestovať novú rastlinku nie je problém. Na jeseň stačí odrezať dobre vyzretý vrchol konárika a dať ho do vody. Keď pustí korene, tak rastlinu jednoducho zasadím do kvetináča.

Musím sa priznať, že balkón bez rozkvitnutej fuksii si už neviem predstaviť.

Nech sa páči niekoľko fotografií  mojej fuksie :

Makro Fuchsie Swingtime

 

 

Makro fuksie

 

Pohľad na rozkvitnuté fuksie

 

Detail fuksie

 

Súvisiace články:Pestovanie rastlín na balkóne

TOPlist 

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií