Recenzie e-shopov na Heureka.sk sú neobjektívne

04.01.2016 16:14

Nakupovanie cez internet prináša určité riziká a preto je dobre si pred objednávkou tovaru prečítať nejaké recenzie o konkrétnom e-shope. Na to slúži napríklad aj stránka Heureka.sk. Na svojej stránke majú napísané okrem iného aj to, že ich služba napovie, ktoré obchody sú dôveryhodné, spoľahlivé a bezpečné. Je tomu naozaj tak? Po každom nákupe by mal zákazníkovi prísť na email dotazník, kde môže ohodnotiť daný internetový obchod. Deje sa tak na stránke obchody.heureka.sk/meno obchodu/recenze/. Ja som takúto možnosť pri nákupe na Alza.sk nedostal . Začal som zisťovať príčinu. Zistil som pre mňa dosť závažnú vec. Jeden obchod sa dá hodnotiť iba raz za polrok. V praxi to znamená, že ak raz ohodnotíte určitý e-shop napríklad kladne a potom v priebehu polroka máte s nákupom v tom istom obchode negatívnu skúsenosť , viac hodnotiť nemôžete. Táto zlá , alebo aj viac zlých skúsenosti s obchodom sa tak na tomu určené miesto nedostane a potencionálny zákazník nemá možnosť objektívne posúdiť dôveryhodnosť obchodu. Som toho názoru, že recenzie na Heureke sú z tohto dôvodu neobjektívne a zavádzajúce!

Zaujímavý je aj tento fakt. Jedná sa konkrétne o recenzie na Alzu.sk. Skoro samé kladné recenzie vidíte na stránke https://obchody.heureka.sk/alza-sk/recenze/. Jedná sa o názor zákazníkov, ktorí dostali oficiálne možnosť ohodnotiť tento obchod. Ja sa pýtam, koľkí túto možnosť nedostali z dôvodu, ktorý som uviedol vyššie? Títo zákazníci to pravdepodobne vzdali. Pre objektívnosť musím napísať, že jedna možnosť existuje a niektorí ju aj využili a svoju skúsenosť napísali na stránku https://obchody.heureka.sk/alza-sk/diskuse/,ktorá je v tieni tej prvej. Tu už je situácia podstatne iná. Drvivá väčšina názorov na Alzu.sk je negatívna. Rozhodujúce je však to, že pre rôzne vyhľadávače typu Google je relevantná prvá stránka , kde sú kladné hodnotenia. Čo to znamená, je pravdepodobne každému jasné. K negatívnym názorom na druhej stránke sa kupujúci nemusí vôbec dostať a tak pri rozhodovaní nebude mať objektívne informácie.

Pre zaujímavosť. Z Heureky som napokon na môj dotaz, prečo nemôžem ohodnotiť obchod Alza.sk na stránke na to určenej, dostal od kompetentnej osoby túto odpoveď: “Po preskúmaní evidencie objednávok som zistila, že u daného obchodu došlo v tomto období k výpadku v systéme tým pádom, nám neodosielali informácie o vykonaných objednávkach, na čo bol e-shop upozornený. Uvedené dotazníky sú, ako som písala odosielané automaticky zo systému na základe dát od e-shopu, bez týchto informácií bohužiaľ nejaké dodatočné odoslanie dotazníku manuálne nie je možné. Čo sa týka pravidla odosielania dotazníkov od jedného e-shopu iba raz za pol roka, toto opatrenie bolo urobené aj na základe podnetov jednotlivých zákazníkov, ktorých časté dotazníky skôr obťažovali a veľakrát ich v mienke, že sa jedná o spam nechali nevyplnené.“ Toľko Heureka.sk.

Na záver sa natíska otázka. Ku koľkým takýmto výpadkom v systéme, ktoré znemožňujú hodnotenie obchodov už minulosti došlo? A koľko ich bolo účelových? Argumentáciu Heureky ohľadom pravidla hodnotenie eshopu iba raz za pol roka vyvracajú podľa mňa samotní zákazníci na stránke https://obchody.heureka.sk/alza-sk/diskuse/. Taktiež si myslím, že ak niekto nechce tieto dotazníky dostávať, nemôže byť problém ich posielanie na konkrétny email v systéme vypnúť. Riešením predsa nemôže byť podľa mňa zlé až smiešne pravidlo!  Zákazníci pri rozhodovasní na ktorom e-shope budú nakupovať majú právo na relevantné informácie. Nie som si istý, či takéto informácie v recenziách na stránke Heureka.sk dostanú!

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu a použitím príslušného nastavenia webového prehliadača vyjadrujete súhlas s ich používaním.
V poriadku
Viac informácií

Heureka závádza zákazníkov aj TU. O pravidle raz za pol roka tu nie je ani zmienka!

 Doplnené:

Nakoniec na moju otázku prečo nemôžem hodnotiť obchod alza.sk som dostal odpoveď aj priamo z alzy:

Pochopil som to tak, že aj keď heureka tvrdí, že došlo k výpadku systému, tak alza mi preventívne nedala  možnosť hodnotiť obchod kvôli zahlteniu neviem čoho a sama si vyberá kto ju môže hodnotiť... Zjavne každý tvrdí niečo iné.Hotové kocúrkovo. Keď k tomu prirátam pravidlo hodnotenia raz za pol roka tak o nejakej objektivite a serióznosti tu nemôže byť ani reči. Heureka a spol.by si mali vstúpiť do svedomia aby sa nestávali prípady podvedených zákazníkov viď Hrabánkovci.

 

Alza.sk: Porovnajte si DISKUSIE a RECENZIE